May 21, 2019

Accepted Long Papers

  • Carlos Alberto Pelaez Ayala, Andres Solano, Toni Granollers and Paola Andrea Castillo. Product Design and Development Methodologies vs. Multimedia Systems Development Methodologies: an approximation from the foundations of their disciplines
  • Heba Ali, Aliaa Youssif and Hossam Moftah. Statistical HOG on Multi-temporal Depth Motion Maps Approach for Human Action Recognition
  • Alberto Mora Carreño, Gustavo F. Tondello, Laura Calvet, Carina Gonzalez-González, Joan Arnedo-Moreno and Lennart E. Nacke. The quest for a better tailoring of gameful design: An analysis of player type preferences
  • Diego Ferro, Julian Flores and Juan Garzón. Visualización de rayos cósmicos mediante técnicas 3D y de realidad aumentada
  • Santiago Schez-Sobrino, Maria De Los Ángeles García, Cristian Gómez, Carlos Glez-Morcillo, David Vallejo, Javier Alonso Albusac and Miguel Ángel Redondo. Propuesta y evolución multidimensional de una metáfora visual para facilitar el aprendizaje de la programación
  • Josefa Molina-Lopez and Nuria Medina Medina. Proto-patrones de diseño para mejorar la interacción en videojuegos de personas con ceguera del color
  • Yoel Arroyo, Ana Isabel Molina, Miguel Ángel Redondo and Carmen Lacave. Generación automática de interfaces de usuario para sistemas CSCL: una propuesta de Desarrollo Dirigida por Modelos con tecnología Eclipse
  • Clara Bonillo Fernández, Teresa Romão and Eva Cerezo. Persuasive games in Interactive Spaces: The Hidden Treasure Game
  • María Alexandra Espinosa C, Román Eduardo Sarmiento Porras, Nitae A. Uribe O., Ariel O. Ortiz B and Pedro E. Casanova N.. Teaching to program without the use of tics: sharing experiences on the design of a board game
  • Santiago Schez-Sobrino, Dorothy Monekosso, David Vallejo, Carlos Glez-Morcillo, José Jesús Castro-Schez and Miguel Redondo. Reconocimiento automático de ejercicios realizados por supervivientes de ictus para mejorar la rehabilitación remota
  • Andrea Vázquez-Ingelmo, Francisco José García Peñalvo and Roberto Theron. Tailored information dashboards: A systematic mapping of the literature
  • Rosa Maria Gil Iranzo, Carina González, Patricia Paderewski, Joan Arnedo Moreno, Marga Domenech and Maria Lleras de Frutos. Generación Z y Fortnite : Nuevos Paradigmas Éticos de Diseño de Videojuegos
  • Paloma Diaz, Telmo Zarraonandia, Monica Sánchez de Francisco, Ignacio Aedo and Teresa Onorati. Do Low Cost Virtual Reality Devices Support Learning Acquisition?
  • Miguel Gea, Jose J. Cañas and Aurelia Carrillo. Del Diseño Centrado en el Usuario al Diseño para la Vida
  • Amaia Beitia, Beatriz Alonso, Arantxa Gonzalez de Heredia and Daniel Justel. Análisis de Accesibilidad en Interfaces de Placas de Cocción
  • Monica Sanchez-Francisco, Federico Fabiano, Paloma Díaz and Ignacio Aedo. Engaging Users with an AR Pervasive Game for Personal Urban Awareness
  • Daniel Guasch, Israel Martin-Escalona, José A. Macías, Lourdes Moreno, Raquel Hervás and Susana Bautista. Expert-based Assessment of an Augmentative and Alternative Communication Tool
  • Hugo Figueroa, Rosanna Costaguta, María De Los Angeles Menini and Daniela Missio. Reconociendo Roles de Equipo en Interacciones Colaborativas
  • Juan Pablo Tessore, Leonardo Esnaola, Claudia Russo and Sandra Baldassarri. Comparative analysis of preprocessing tasks over social media texts in Spanish
  • Mainor Cruz, Cecilia Sanz and Sandra Baldassarri. Análisis de experiencias con objetos activos en actividades educativas basadas en interacción tangible
  • Víctor López-Jaquero, Pascual Gonzalez, Francisco Montero and José Pascual Molina. UML2App: Avanzando en la generación automática de interfaces de usuario para dispositivos móviles
  • Sergio Salomón García, Rafael Duque, Jose L. Montaña and Luis Tenés. A Method for Analyzing the Quality-in-Use in Collaborative Contexts
  • Mahmuda Rawnak Jahan, Faisal Ibn Aziz, Marium Binte Ibrahim Ema, Anika Binte Islam and Muhmmad Nazrul Islam. A Wearable System for Path Finding to Assist Elderly People in an Indoor Environment
  • Rubén Alcaraz Martínez, Mireia Ribera Turró and Toni Granollers Saltiveri. Gráficos estadísticos accesibles para personas con baja visión y visión cromática deficiente
  • Ana Rodrigues, Rita Santos, Jorge Abreu, Pedro Beça, Pedro Almeida and Sílvia Fernandes. Analyzing the performance of ASR systems:The effects of noise, distance to the device, age and gender
  • Miguel Angel Contreras-Castañeda, Juan A. Holgado, Gonzalo Pomboza-Junes, Patricia Paderewski-Rodriguez and Francisco Luis Gutierrez-Vela. Smart Home: Multimodal interaction for control of home devices
  • Rita Santos, Joana Beja, Mário Rodrigues and Ciro Martins. Designing Visual Interfaces to Support Voice Input: The case of a TV Application to request help in daily life tasks
  • Ismar Frango Silveira and Leonardo Ramón Marques. Developing Handwriting Skills in Children with Dyspraxia: A Gestural User Interface-based approach
  • Juan Miguel López and Nestor Garay-Vitoria. Reconocimiento de emociones en video y audio mediante el uso de técnicas de Inteligencia Artificial
  • Jose María García García, Victor M. R. Penichet and Maria Dolores Lozano. EmoTEA: Teaching Children with Autism Spectrum Disorder to Identify and Express Emotions